Om je website en e-mail ook na je verhuis perfect te laten werken, moet je de DNS-instellingen aanpassen en de nameservers updaten.
Lees ook: Website koppelen na verhuis van je domeinnaam
1. Pas de MX-records aan
Standaard gebruik je de mx-records van Easyhost (zie afbeelding):
- mx.mailprotect.be met een prioriteit van 10
- mx.backup.mailprotect.be met een prioriteit van 50
Deze instellingen gebruik je als het mailverkeer via Easyhost verloopt. Deze instellingen worden pas actief na het updaten van de nameservers (zie verder)!
Indien je voor het e-mailverkeer gebruikt maakt van een externe provider zoals Microsoft Office 365, Gmail of een eigen mailserver, vraag je bij die provider de DNS-instellingen op om je e-mail correct te laten werken na de verhuis.
Zodra je die DNS-instellingen hebt (zoals bv. een aangepast mx-record), pas je ze eenvoudig aan in het Easyhost controlepaneel via Mijn producten > DNS & Forwarding beheer. Ze worden pas actief na het updaten van de nameservers (zie verder).
2. Update je nameservers
Om de wijzigingen aan de DNS-instellingen te bevestigen, moet je de nameservers updaten. Hiermee sluit je de verhuis van je domeinnaam af.
Ben je overgestapt naar Easyhost? Volg deze stappen in het controlepaneel
- Ga naar Mijn producten > Domeinnamen > Je domeinnaam > Nameservers
- Kies voor “Easyhost nameservers” en bevestig (zie afbeelding).
Lees meer over het updaten van de nameservers van je domeinnaam