SEO-instellingen voor SiteBuilder / ShopBuilder

Zoekmachineoptimalisatie (SEO) is het proces van het verbeteren van de zichtbaarheid van een website of een webpagina in de onbetaalde zoekresultaten van een zoekmachine. Soms wordt dit ‘natuurlijk’ of ‘organisch’ verkeer genoemd. Hoe beter de SEO van jouw site, hoe groter de kans dat deze goed in de zoekresultaten zal scoren.

Verbeter de zichtbaarheid van jouw site voor zoekmachines en stimuleer het organische verkeer door de SEO-velden van de site in te vullen. Dit maakt het makkelijker voor zoekmachines om te weten waar jouw site over gaat, zodat ze hoger kunnen worden weergegeven op de zoekresultaten pagina’s (SERP’s).

Om de SEO van jouw gehele site te bewerken:

Klik in het linkerpaneel op “Instellingen” en klik vervolgens op “SEO”. Je hebt de volgende opties:

  • Titel van de site. Deze wordt door zoekmachines in hun voorbeeld van jouw site weergegeven. Het is belangrijk voor zowel SEO als social sharing. Probeer dit te beperken tot 60 tekens.
  • Beschrijving van de site. Geef een overzicht van de inhoud en informatie die de site biedt. Zoekmachines gebruiken dit als een beschrijving van de site. Probeer het te beperken tot 160 tekens.
    Tip: Het is aanbevolen om voor elke pagina van jouw site een unieke titel en beschrijving te hebben. Daarom raden wij aan om de titel en beschrijving van jouw pagina individueel in te voeren in het menu Paginainstellingen.
  • Site Trefwoorden. Dit zijn termen met betrekking tot jouw site (bijvoorbeeld, levering van pizza’s, voor een pizzeria). Scheid de trefwoorden met een komma.
    Opmerking: Zoekmachines gebruiken geen trefwoorden meer om de beoordeling van websites te beïnvloeden. Al het gebruik van trefwoorden moet als optioneel worden beschouwd.

Titel van de site

Dit is de belangrijkste tag voor jouw site SEO. Deze tag vertelt mensen en zoekmachines waar jouw pagina over gaat. De titel van de site verschijnt in de titelbalk van de webbrowser en in de resultaten van de zoekmachines.

De tag van de titel moet belangrijke trefwoorden bevatten om zoekmachines te helpen bepalen waar jouw pagina over gaat. Ook zullen mensen de titel van de site lezen wanneer ze beslissen om al dan niet op een zoekresultaat te klikken, dus zorg ervoor dat het mensvriendelijk is.

Dit veld kan worden verbonden met de Content Library via Connected Data.

Beschrijving van de site

De beschrijving van de site kan door zoekmachines worden gebruikt wanneer zij de inhoud van jouw site op hun resultatenpagina weergeven. Dus, hoewel dit veld niet belangrijk is voor zoekmachine rankings, is het zeer belangrijk voor gebruikers te overtuigen om door te klikken naar de site.

Deze beschrijving is jouw kans om de inhoud van de site aan te bieden aan mensen en hen precies te laten weten of jouw pagina de informatie bevat waarnaar ze op zoek zijn. Maak een beknopte en overtuigende beschrijving waar mensen op zullen willen klikken.

Dit veld kan worden verbonden met de Content Library via Connected Data.

Trefwoorden voor de site

Grote zoekmachines gebruiken geen trefwoorden om de positie van jouw site te bepalen. In feite, op Bing.com, kan jouw site worden gestraft voor het hebben van te “spammy” zoekwoorden. Echter, sommige kleinere gratis mappen en zoekmachines kunnen ze nog steeds gebruiken om te helpen bij het categoriseren van sites. Het gebruik van alle trefwoorden moet als optioneel worden beschouwd.

Lazy Loading en lettertypes

Lazy loading van afbeeldingen en widgets verbetert de snelheid van de pagina’s door afbeeldingen en widgets te laden wanneer ze zichtbaar worden op het scherm. Je kan ook een optie inschakelen om standaard lettertypes van het systeem weer te geven, zodat bezoekers direct kunnen beginnen met lezen terwijl de lettertypes van de site worden geladen.

Om lazy loading en lettertypes in te schakelen, klik je op de knoppen “Lazy loading van afbeeldingen & widgets” en “Toon standaard lettertypes van het systeem terwijl de aangepaste lettertypes worden geladen”.

Geüpdatet op 4 mei 2022

Heeft dit artikel jou geholpen?

Verwante artikels